Köpvillkor

Allmänt

Välkommen!

ditecshop.se drivs av Ditec Sverige AB. Vi driver tillsammans med våra nära 100 Ditec Centers runt om i landet Sveriges största bilvårdskedja där våra lackskyddsbehandlingar och konserveringar är juvelerna i kronan. Vi har centrallager i Malmö med en stor mängd kvalitetsprodukter i lager ifrån de ledande leverantörerna. Vi erbjuder nu en stor del av vårt sortiment utanför kedjan via ditechop.se. För att jobba med våra licensprodukter måste man vara medlem och en del av kedjan. Känner du att du vill utveckla din verksamhet och bli en av oss. Sänd ett mail på info@ditec. se eller kontakta någon av oss. Kontaktuppgifter finner du under kundtjänst.

I ditecshop.se finner du alla bilvårdsprodukter och förnödenheter för att bedriva bilvårdverksamhet. Shopen riktar sig i första hand till proffsanvändare, men vi säljer även till bilvårdsintresserade privatpersoner.

Alla priser anges normalt exklusive moms. Uppe till höger vid kundvagnen finns en knapp där man kan välja att visa priser med eller utan moms.

I butiken finns vissa produkter märkta med "I lager hos extern leverantör". Vid beställning av dessa produkter kan fraktkostnad tillkomma. Vi kontaktar alltid dig vid beställning av ej lagerförda varor innan leverans sker.

Vissa produkter har restriktioner på hur de får distribueras, exempelvis syror vilka hanteras som Farligt Gods. Sådan restriktion finns normalt angivet på artikeln, och kan innebära en extra fraktavgift. 

Säkerhetsdatablad finns kopplat till respektive artikel och finns för nedladdning på produktsidan.

Vi reserverar oss för slutförsäljning av vissa produkter!

Volympriser

Många artiklar har mängdrabatt, dvs bättre pris om man beställer fler. Detta gäller exempelvis polerrondeller, mikrofiber, tvättsvampar etc.

Vid större inköp, kontakta oss för offert / avtalspris.

Övergiven kundvagn

Om du har lagt varor i kundvagnen utan att fullfölja köpet, e-postar vi en kom-ihåg-lista till dig över de produkter som du lagt i kundvagnen, förutsatt att du:

  • prenumererar på vårt nyhetsbrev,
  • eller är registrerad kund hos oss,
  • eller har angett din e-postadress hos oss på annat vis.

Detta är en extra kundservice för att göra ditt köp hos oss så smidigt och enkelt som möjligt. Du kan när som helst återskapa kundvagnen med alla varorna i eller låta bli. Du behöver således inte agera om du ej önskar fullfölja köpet.

Pris och tillgänglighet på produkterna baseras på tidpunkten då du la produkterna i kundvagnen. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna något i samband med olika kampanjer med utlöpsdatum. Produkterna kan också ha sålts slut.

Betalning och leverans

När du är klar med dina inköp går du till kassan. Här väljer du hur du vill betala, för närvarande kort, faktura eller Swish. En order som läggs innan kl 11,00 levereras normalt samma dag. (Gäller lagerförda produkter.) Detta gäller helgfri måndag - fredag. Vårt centrallager är beläget i Malmö. Räkna därför med 3 leveransdagar norr om Stockholm.

Vid beställning av varor ifrån externt lager / leverantör svarar vi för att distribuera ordern till berörd leverantör snarast möjligt, normalt samma dag. Vid leveranser ifrån extern leverantör gäller deras leveransvillkor och fraktvillkor.

Utöver priset kan tillkomma kostnader för frakt. Dessa finns i så fall angivna i webbutikens kassa. Normalt tillkommer inga ytterligare avgifter, men om så är fallet vill det klart framgå under beställningsprocessen.

I webbutiken kan varor eventuellt vara markerade med leveransindikering. Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma. Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats. Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig.

När du gör din beställning framgår det i kassan vilket leveranssätt, som gäller. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige, om inte annat anges.

Oavhämtad försändelse

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.

Ändring av beställning

Du kan göra ändringar i din beställning av lagerförda varor fram till dess att beställningen har effektuerats. Om ändringen godkänns kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris, som gäller vid ändringstidpunkten.

Avbeställning

En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats. Efter denna tidpunkt är du, som beställt till ditt företag, skyldig att ta emot leveransen. Företag som avbeställer en specialtillverkad vara måste betala ersättning för havda kostnader fram till avbeställningen samt för utebliven vinst.

Retur / öppet köp / ångerrätt

Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen.

Varan måste vara oanvänd och oöppnad och återsändas i originalförpackning.

Kontakta oss innan retur, antingen via kundtjänst eller formulär. Eventuell returfrakt bekostas av kunden.


Reklamationer och återköp.

Om du mottagit en skadad / defekt produkt, eller vi skickat fel vara, ska du reklamera snarast efter att du tog emot varan, dock senast inom 14 dagar efter mottagen leverans.

Den skadade respektive felaktigt skickade varan skall återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet. Om originalförpackningen saknas kan avdrag på inköpspriset bli aktuell.

Eventuell reklamation sker enklast via Ditecshopen genom att följa instruktionerna under fliken ”Reklamation & retur"

Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.

Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.

Tryckfel m.m.

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment.

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.